Thursday, April 9, 2015

Dapur merah

Apa pilihan warna untuk dapur Isqandar Homestay ?

Kalau tanya konsep apa yg aku gunakan, entah aku pun xpasti. haha.. Kalau tanya warna memang aku dan suami yg membuat pilihan. Memulanya kami nak kan dapur tu warna hitam dan merah. Tapi time nak cari tiles ,payah plak nak dapatkan warna hitam kilat yg macam kami nak, yg ada warna kelabu gelap ja. hrmm.. boleh lah. Untuk kabinet dptlah tiles gelap tapi kalau tgk2 dekat tak gelap lah sgt, boleh lah, janji dlm gambar gelap ken..hehe

Ok untuk warna merah plak, kami pilih untuk warna pintu kabinet, alhamdulillah part ni best, warna merah cili yg aku nak tu mmg senang dpt, tukang tu cakap mmg warna pilihan ramai. #eh. Kiranya masuk dapuq kami mata bersilau lah juga dgn warna merah tu. Warna merah menjadi pilihan sbb nak berlawanan dgn warna gelap hitam tu, kang kalau pintu kabinet warna hitam juga, mmg masuk terlanggaq bucu lah jawabnya. :-P

Keluasan dapuq kami lebih kurang 15x15 kot, ni aku agak2 ja sbb amik ukuran kabinet tukang hari tu. Yg bestnya dapuq aku ni terpisah dari ruang tamu n ruang makan, kira kalau aku tgh masak berpeluh bercerau, kehulu ke hilir kt dapuq tu pon org xnampak lah, haha. Taux2 makanan dah siap terhidang ja ken..

Harapan kami, bila tetamu homestay kami nanti berpuas hati dan selesa menggunakan dapur yg kami sediakan ni, menjadi harapan pihak kami juga tetamu kami nanti menggunakannya dengan berhemah dan cermat, paling penting pembersih. Insyallah.

Meh nak belanja sikit gambar dapuq kami yg ketika masih dlm proses mengecat dan pembersihan...



Isqandar Homestay
Taman Ria Indah
Sungai Petani
0194954115
0197209023

No comments:

Post a Comment